מאמרים

יוגה טיפולית לפריצות דיסק לגילאי 50 +

חשיבות הנשימה ביוגה הטיפולית

נשימה היא חלק בלתי נפרד מאיתנו, היא הראשונה לתת לנו את החיים והראשונה לסיים אותם. היוגה נותנת חשיבות גדולה לנשימה כחלק מתהליך הריפוי וההבראה. השילוב של תנועה עם נשימה ביוגה מביא לתרגול מעמיק וזורם. כשהגוף מאבד מהאיזון שלו ומתחיל כאב, מחלה או מתח אנחנו מביאים את היוגה ובתחילה את הנשימה. למה? כי לנשימה לא נדרשת שום יכולת מיוחדת והיא הבסיס והמדד למצבנו באותו הרגע. כשאנחנו מתוחים, מפחדים, כואבים, דואגים, עצובים, אפשר לחוש זאת דרך הנשימה שלנו, הנשימה הופכת להיות קצרה יותר, חזקה יותר ואי סדירה והגוף שלנו מתכווץ או נדרך לקראת המצב, זו היא תגובה הישרדותית שלנו ולכן נתחיל עם הנשימה, נעצום עיניים וניתן לנשימה להירגע.
כשהנשימה נרגעת גם הגוף נרגע ולהפך. יש חיבור ישיר בין הגוף שלנו לנשימה. הנשימה מחייה את הגוף מזרימה חמצן למוח, משחררת מתחים וכאב ומשפרת את ההרגשה הגופנית והנפשית.
רוב האנשים לא מודעים בכלל לנשימה שלהם, יש כאלה שנושמים רק מהפה, יש שנושמים במאמץ ובקול. הנשימה שלנו בחיי היום יום קצרה ואנחנו לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל שלה. היוגה נותנת כלים והבנה לחשיבות הנשימה, הארכת הנשימה ואיכות הנשימה. כשהגוף כפוף לא מתאפשרת נשימה תקינה ומאוזנת. ביוגה הטיפולית התרגול של הנשימה הוא כלי חשוב בריפוי, אנחנו עוצמים עיניים נושמים דרך הנחיריים ונותנים לגוף ולנשימה להירגע, מאריכים בהדרגה את הנשימה ונושמים לאיברים המתוחים והכואבים בגוף כדי לשחרר את הכאב והמתח, מקשיבים למה שהגוף מספר לנו. איריס.

רוצה להישאר מעודכן בכל ההטבות?

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו הנחות בלעדיות ישר למייל